Startupowcy czyli książka o przedsiębiorcach, którzy odważyli się marzyć.
Chcieli odnieść globalny sukces, zbudować wielki biznes, zarobić duże pieniądze. Wielu z nich zapłaciło za to wysoką cenę. Dziś kierują potężnymi firmami technologicznymi, a świat stoi przed nimi otworem.
To pierwsza książka tak dokładnie analizująca globalne sukcesy najlepszych polskich start-upów. W jaki sposób ich twórcy doszli do wielomilionowych lub miliardowych wycen? Jak budowali produkty, organizowali sprzedaż, zdobywali międzynarodowe rynki? Ile ich to kosztowało?
Autorzy opisali dwanaście spółek, dwanaście różnych historii. Nie tylko o biznesie, ale także o relacjach, przeżyciach i emocjach. Nafaszerowana poradami, wspomnieniami i anegdotami opowieść o najzdolniejszych i najodważniejszych polskich przedsiębiorcach.
Z tej książki dowiesz się następujących informacji:
- Jak powstały i rozwinęły się najlepsze polskie start-upy
- Historie firm z wycenami wynoszącymi od kilkuset milionów do kilku miliardów złotych
- Kim są najlepsi polscy przedsiębiorcy technologiczni
- Przekrojowe sylwetki czołowych startupowców znad Wisły
- Jak się podbija zagraniczne rynki
- Od Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji po Brazylię, Meksyk i Stany Zjednoczone
- Jak się buduje i sprzedaje produkty technologiczne
- Finansowe, medyczne, e-commerce’owe, HR-owe, kosmiczne i inne
- Jaka jest prawdziwa cena globalnego startupowania
- Stres, wypalenie, problemy zdrowotne – czy da się tego uniknąć?
- Jak na przestrzeni lat zmieniał się polski ekosystem startupowy
- Burzliwa historia rynku opowiedziana na bazie rozmów z ponad 200 ludźmi
Autorzy książki:
Krzysztof Domaradzki
Dziennikarz i pisarz. Od 2013 roku związany z „Forbesem”, w którym opowiada historie przedsiębiorców technologicznych. Twórca polskiej edycji listy „30 under 30”. Autor kryminałów i thrillerów („Detoks”, „Trans”, „Reset”, „Sprzedawca” i „Przełęcz”), a także książek biznesowych („Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu”, „Patent na e-commerce”).
Artur Kurasiński
Przedsiębiorca, obserwator i krytyk zjawisk cyfrowych oraz nowych technologii. Twórca gier i komiksów edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Autor jednego z poczytniejszych polskich blogów o nowych technologiach – kurasinski.com. Współtwórca Auli Polska, najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów, oraz nagród Aulery.